نشست خبری مدیرعامل بنیادغدیر - وبلاگ غیر رسمی بنیاد بین المللی غدیر

سفارش تبلیغ
صبا ویژن


وبلاگ غیر رسمی بنیاد بین المللی غدیر

عید سعید غدیر خم بر طرفداران راه حق مبارک باد..........بعلت اختلالاتی در سیستم پارسی بلاگ ممکن است به هنگام باز شدن سایت برای چند ثانیه موسیقی کوتاهی پخش گردد که به شخصه از بازدیدکنندگان محترم پوزش می طلبم

گزارش فارس از نشست خبری مدیرعامل بنیاد غدیر/

برنامه‌های هفته ولایت تشریح شد

خبرگزاری فارس: نشست خبری حجت‌الاسلام مرسلی، مدیر عامل بنیاد بین‌المللی غدیر با هدف تدوین استراتژی اجرایی این بنیاد در تعظیم و بزرگداشت هفته ولایت برگزار شد.

 

به گزارش خبرنگار آئین و اندیشه فارس، حجت‌الاسلام مصطفی مرسلی، مدیرعامل بنیاد بین‌المللی غدیر با اشاره به اندیشه شکل‌گیری این بنیاد توسط آیت‌الله ابوالقاسم خزعلی گفت: ایشان از اساتید تفسیر حوزه علمیه قم و از حافظان قرآن و نهج‌البلاغه و از ارادتمندان به ساحت مقدس امیرالمومنین (ع) است.

وی با بیان اینکه واقعه غدیر نقطه عطفی در تاریخ اسلام است، گفت: غدیر واقعه‌ای است که در آخرین روزهای حیات پیامبر (ص) و در بازگشت از حجةالوداع رخ داد و حراست از آن از مهم‌ترین وظایف شیعیان است.

مرسلی، تعبیر معروف «من کنت مولاه فهذا علی مولاه» را گوشزد کرد و افزود: پیامبر با بیان این عبارت و بر حسب تکلیفی که خدا بر عهده‌اش گذاشته بود، تکلیف جانشین پس از خود را مشخص کرد.

وی با اشاره به جریانات و اختلافات پس از وفات پیامبر (ص) گفت: هرکس از واژه «ولی» برداشت‌هایی دارد. آنچه مسلم است، این است که احدی در اصل واقعه غدیر و بیان جمله «من کنت مولاه فهذا علی مولاه» از زبان پیامبر شکی ندارد، اما برخی به دلایلی واژه مولا را به گونه‌ای دیگر معنا می‌کنند.

مدیر عامل بنیاد بین‌المللی غدیر با بیان اینکه در مواجهه با این جریان برخی دانشمندان و نویسندگان گام‌های موثری برداشته‌اند، گفت: یکی از این دانشمندان، علامه امینی است که عمری را برای اثبات حقانیت علی (ع) و شیعیان وی کوشید ونتیجه آن کتاب گرانقدر الغدیر شد.

وی ادامه داد: یکی از وظایف مهم ما آن است که پاسداران غدیر را پاس بداریم و این افراد و چهره‌ها را به نسل امروز بشناسانیم.

مرسلی با تاکید بر اینکه مفاهیمی همچون وصایت، خلافت و امامت در واقعه غدیر معنا می‌شود، گفت: بنیاد غدیر برای اشاعه غدیر، ترویج فرهنگ غدیر، ملموس ساختن واقعه غدیر برای افراد جامعه و پاسداری از پاسداران غدیر تاسیس شده است.

وی افزود: پس از تشکیل بنیاد در ملاقات‌هایی که با مقام معظم رهبری صورت گرفت، سعی شده است در تحقق ارشادات ایشان کوشش شود.

مرسلی با بیان اینکه بنیاد غدیر دارای سه رکن هیأت امنا، هیأت مدیره و مدیرعامل است، گفت: در راس این مجموعه، آیت الله خزعلی قرار دارد. هیأت امنا از چهره‌های فرهیخته حوزوی، دانشگاهی و معتمدین مسلمین تشکیل شده است.

وی ادامه داد: هیأت مدیره توسط هیأت امنا انتخاب و مدیرعامل نیز توسط هیأت مدیره برگزیده می‌شود.

مدیرعامل بنیاد بین‌المللی غدیر با تاکید بر اینکه باید توجه به مسائل فرهنگی و علمی و پاسخگویی به شبهات در این بنیاد صورت پذیرد، افزود: علاوه بر اینها باید از نظر شعاری و تبلیغی نیز جلوه‌هایی در جامعه شیعی دیده شود. بایستی در نام‌گذاری اماکن، تجهیزات و پایان‌نامه‌های دانشجویی نیز نام غدیر را زنده نگه داریم.

مدیر عامل بنیاد بین‌المللی غدیر با اشاره به معاونت‌های این بنیاد گفت: معاونت علمی و فرهنگی از جمله معاونت‌های جدید‌التاسیس در بنیاد غدیر است. معاونت ارتباطات و تبلیغات نیز از دیگر معاونت‌های این بنیاد محسوب می‌شود. معاونت بین‌الملل نیز به ساماندهی دفاتر خارج از کشور می‌پردازد. معاونت اجرایی هم به پشتیبانی از تشکیلات مشغول است.

مرسلی با اشاره به وظایف معاونت بین‌الملل افزود: در کتابخانه‌های جهان، نسخه‌های فراوانی با موضوع غدیر موجود است که فرسوده شده است. باید با جست‌وجو، آنها را یافته و احیا کنیم تا فرهنگ غدیر و میراث شیعه گسترش یابد.

وی ادامه داد: در این بنیاد، همایش‌هایی نیز در سطح بین‌المللی برنامه‌ریزی می‌کنیم که امسال نیز از 19 تا 22 آبان ماه سمیناری در مشهد مقدس برگزار می‌شود.

مرسلی در پاسخ به این سئوال خبرنگار فارس که هدف از برگزاری همایش مشهد چیست، گفت: در این سمینار، دبیران اجرایی غدیر از آنچه انجام داده‌اند، گزارش می‌دهند و از برنامه‌های آتی و شیوه‌های اجرایی آن مطلع می‌شوند.

مرسلی با بیان اینکه هفته ولایت از 19 تا 25 ذی‌الحجه نامگذاری شده است، گفت: در این هفته چند مورد برجسته از تاریخ اسلام از جمله واقعه غدیر، نزول سوره هل‌اتی و واقعه مباهله رخ داده است.

وی با اشاره به اثر ماندگار ظهر عاشورای استاد فرشچیان گفت: امیدوارم استاد فرشچیان دعوت ما را برای ترسیم تابلوی مباهله بپذیرد.

مرسلی در پایان تصریح کرد: در نظر داریم در هفته ولایت به کمک جمعی از دوستان اهل ادب و هنر، وقایع این هفته را در اشکال گوناگون مطرح کنیم.

انتهای پیام/ح


نوشته شده در چهارشنبه 88/8/6| ساعت 11:25 صبح| توسط جام| نظرات ( ) |


قالب وبلاگ :: :: کدهای جاوا